Odwiedziny

O mnie

Dzień dobry, witam na moim blogu. Będę tu zamieszczać swoje wiersze o bardzo różnej tematyce. Piszę pod wpływem emocji, z potrzeby serca, z obserwacji, Jak mi wesoło lub jak mi smutno. Może ktoś przeczyta i zamyśli się albo uśmiechnie. Dużo wierszy poświęcam swojemu mężowi, który odszedł - w tym roku mija 20 lat. Pierwszy wiersz zamieszczam dla niego. Zapraszam też do You Tuba, gdzie zamieszczam filmiki ze swoimi wierszami. Kasyda21.

czwartek, 3 maja 2012

Dziś jest ważny dla nas Dzień.





Patriotyzm


Patriotyzm to miłość do mojej ziemi,
A nie z patosem przemówienie,
Na długiej, nudnej akademii,
Które w Polakach nic nie zmieni.

A w moim sercu patriotyzm,
To biała brzoza i dąb Bartek,
Nie polityków donkiszotyzm,
I ich doktryny, nic nie warte.

Bo w moim sercu bzy pachnące,
Kwitnące tylko w moim kraju,
I te srebrzyste łzy na łące,
Gdy przyjdę na nią rano w maju.

Powrót bocianów z obcych krajów,
Żeby założyć tu rodzinę,
Choć może nie jest tu jak w raju,
To właśnie tutaj są szczęśliwe.

Bo mój prywatny patriotyzm,
To górski strumyk, Morskie Oko,
Gniazda jaskółek na poddaszu
I lot sokoła, gdzieś wysoko.

Nie są potrzebne mi plakaty,
Z napisem: „Zginąć za Ojczyznę”
Gdy moją Polskę krzywdzą ludzie,
Mam w sercu swoją własną bliznę.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz