Odwiedziny

O mnie

Dzień dobry, witam na moim blogu. Będę tu zamieszczać swoje wiersze o bardzo różnej tematyce. Piszę pod wpływem emocji, z potrzeby serca, z obserwacji, Jak mi wesoło lub jak mi smutno. Może ktoś przeczyta i zamyśli się albo uśmiechnie. Dużo wierszy poświęcam swojemu mężowi, który odszedł - w tym roku mija 20 lat. Pierwszy wiersz zamieszczam dla niego. Zapraszam też do You Tuba, gdzie zamieszczam filmiki ze swoimi wierszami. Kasyda21.

poniedziałek, 2 lipca 2012


Żabki


Pewnego razu, nad małym stawem,
Gdy dzień się kończył i zmierzch zapadał,
Maleńkie żabki, w wielkim skupieniu,
Słuchały mamy swej opowiadań.

O ciepłych krajach, skąd przylatują,
Bociany, wielkie ptaszyska białe,
I jak na małe żabki czatują,
Rano i w wieczór, przez lato całe.

Gdy tak skaczecie po kamykach,
Możecie spotkać na swej drodze,
Też węża, co żabki połyka,
Chociaż nie stoi na jednej nodze.

Lecz najważniejsze: nigdy, przenigdy,
Nie dajcie się zwieźć i pocałować,
Żadnej dziewczynie, co wam obieca,
W pięknego księcia was odczarować.

Bo gdy się spełni to ich życzenie,
Na zawsze wezmą was do niewoli,
I obiecają przepych i miłość,
Lecz bez wolności ta miłość boli.

Żabką zieloną lepiej jest zostać,
Dla której staw jest domem prawdziwym,
Niż dla obietnic zmieniać swą postać,
I całe życie być nieszczęśliwym.


3 komentarze:

  1. Byłam u Kasydy 21 ..chapeau bas za całokształt, ale ja cierpliwie będę czekała na zobrazowanie mojego(TWEGO)ulubionego wiersza, o którym już wcześniej wspomniałam.
    Ponoć cierpliwi zostaną wynagrodzeni.
    Serdeczności.Grażyna

    OdpowiedzUsuń
  2. Grażynko zmobilizowałaś mnie do zrobienia filmiku, nie wiem tylko czy będzie Ci się podobał, z rozpędu zrobiłam jeszcze jeden.
    Pozdrawiam Lena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lenko, dziękuję.Jestem codziennym gościem u Ciebie - czuję Twoją siostrzaną, poetycką duszę. Idę obejrzeć zilustrowany i umuzyczniony mój ulubiony. Grażyna

      Usuń