Odwiedziny

O mnie

Dzień dobry, witam na moim blogu. Będę tu zamieszczać swoje wiersze o bardzo różnej tematyce. Piszę pod wpływem emocji, z potrzeby serca, z obserwacji, Jak mi wesoło lub jak mi smutno. Może ktoś przeczyta i zamyśli się albo uśmiechnie. Dużo wierszy poświęcam swojemu mężowi, który odszedł - w tym roku mija 20 lat. Pierwszy wiersz zamieszczam dla niego. Zapraszam też do You Tuba, gdzie zamieszczam filmiki ze swoimi wierszami. Kasyda21.

czwartek, 5 lipca 2012


Fotografie

Znalazłam dziś stare zdjęcie,
Na dnie szuflady schowane
I nagle wszystkie wspomnienia,
Wróciły do mnie same.

Morze i wzburzone fale,
Ktoś kiedyś w kadrze zatrzymał,
Może właśnie po to,
Bym miała co wspominać.

Dzień był piękny, słoneczny,
A woda przezroczysta,
Obraz nieba bajeczny,
Cudna plaża piaszczysta.

Lubiłam z Tobą wyjeżdżać,
Nad nasze kochane morze,
Ze swoich trosk się zwierzać,
Wiedząc, że mi pomożesz.

To były piękne lata,
Dlaczego już ich nie ma?
Gdzie za to rekompensata?
Że takie rozstania, to schemat.

I nic nie można zrobić,
By czas zwyczajnie zatrzymać,
Tak, jak ten moment na zdjęciu,
A teraz już Ciebie nie ma.

Dziś tylko fotografie,
Przypominają te chwile,
Ale już żyć z tym potrafię,
Bo lat minęło już tyle.

11 komentarzy:

  1. A ja mam te klimaty morskie na co dzień. Pozdrawiam znad morza.
    Grażyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę Ci tego morza na wyciągnięcie ręki. Bardzo kocham nasze polskie morze, byłam nad innymi, ale to nie to. Wprawdzie jest zimne, ale szumi, jak żadne inne i pachnie jodem, jest cudowne.
      Zamieściłam filmik z wierszem "Niczyje chwile", czy chodziło Ci o ten wiersz? Pozdrawiam Lena

      Usuń
  2. Tak, to mój ulubiony. Przyznam szczerze, że nie lubię walca.Ten kojarzy mi się przede wszystkim z filmem i nieszczęsnym adoratorem (hmm, chyba jestem niezbyt romantyczna)który zrywał (lekko zbyt) nenufary i był utytłany po pachy błotem.A przecież wtedy nie było pralni chemicznych ..chyba.
    Kocham muzykę - równie jak poezję, gdybyś chciała skorzystać z podpowiedzi to służę pomocą.
    Wybacz szczere słowa, nie mam prawa kwestionować autorskich wyborów, ale ten wiersz tak mi się podoba, że wyobrażam sobie inną muzykę. Jestem pełna podziwu dla Twojej wszechstronności i Twych umiejętności i z chęcią zaglądam nie tylko tutaj.
    Pozdrowię nasze zimne morze od Ciebie i mewy, które budzą mnie każdego ranka.Grażyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Grażynko
      Zawsze chętnie korzystam z uwag i sugestii. Jaką muzykę sobie wyobrażałaś do tego wiersza? Dobieranie muzyki do treści i klimatu wiersza nie jest proste, jeszcze musi się zgadzać długość utworu, kilka minut mogę zniwelować, ale nie mogę klatek wydłużać czy skracać za bardzo. Poza tym większy wybór miałabym z wokalem, ale wtedy kłóci mi się to ze słowami wiersza.
      Ta scena z nenufarami tak bardzo wbiła się w naszą pamięć, że może rzeczywiście zakłócać odbiór mojego filmu, ale nic innego nie wymyśliłam, ale za Twoją podpowiedź zawsze będę wdzięczna.
      Serdecznie pozdrawiam Lena

      Usuń
    2. Witaj Lenko, witaj miło
      Nie znam się na komputerowych niuansach, komputer jest wciąż jeszcze dla mnie dużym wyzwaniem, ale muzykę trochę znam i już spieszę z propozycjami. Przede wszystkim sięgnij do przepastnej półki z muzyką poważną, po utwory bez wokalu.Może po różnorodne wykonania Yiruma albo zespołu Secret Garden.Zdając sobie sprawę z tego,że gusta są różne i bardzo trudno wszystkim dogodzić, wybrałam jedynie utwory klasyczne bardziej znane, trochę osłuchane, ale piękne. Wśród nich są:
      - muzyka filmowa Kilara, motyw z "Salta", "Smugi cienia"czy po prostu "Dziewiąte wrota"
      - muzyka Chopina, w tym jeden z najpiękniejszych utworów - nokturn cis-moll.op.27 nr1
      - Moonlight sonata Beethovena czy Claro de luna (to do mojego/Twego ulubionego wiersza)komp.Debussy
      - Silencio Beethovena
      - Serenada Schuberta
      - Romantic Guitar - Concierto De Aranjuez, J.Rodrigesa (różne wersje w różnych wykonaniach i z różnymi instrumentami wiodącymi)
      czy wreszcie cudna Aria na strunę G (w wielu źródłach ..na strunie G,też w wielu aranżacjach) J.S.Bacha.
      A do posłuchania i ewentualnego wykorzystania - Gheorgha Zamfira "Einsomer Hirte" i nie tylko ten utwór w jego wykonaniu.
      Na dzisiaj wystarczy cha cha.Miłego odpoczynku przy muzyce.
      Grażyna

      Usuń
    3. Dzień dobry Grażynko.
      Dziękuję za podpowiedzi, nigdy nie miałam odwagi sięgać po muzykę poważną do moich wierszy, jest tak piękna, że nie chciałam jej zakłócać swoimi tekstami, uważałam, że będzie to obrażanie jej twórców. Ale może się mylę. Dla Ciebie zrobiłam wyjątek i oprawiłam swój /Twój/ wiersz muzyką przez Ciebie sugerowaną, no i jak Ci się to podoba? Zamieszczam go tutaj, żeby nie powielać wiersza na YouTubie. Serdecznie pozdrawiam Lena

      Usuń
    4. Więcej wiary w siebie, Lenko.Jestem przekonana, że możesz spokojnie korzystać z dostępnych zbiorów muzycznych. W ten sposób będziesz rozpowszechniała nie tylko swoje wiersze, ale także muzykę. Czy jakikolwiek twórca miałby powody do niezadowolenia z tego powodu? Oczywiście...nad doborem tła muzycznego trzeba się dobrze zastanowić i wziąć pod uwagę nie tylko walory estetyczne. Ale przecież Ty robisz to znakomicie. Powodzenia.
      Grażyna

      Usuń
    5. Grażynko dodajesz mi wiary w siebie, której nie mam za wiele. Wiersze piszę od czasu, jak nauczyłam się pisać, kiedyś dawno, spory ich zbiór po prostu wyrzuciłam, bo uważałam, że są okropne, /teraz mi ich szkoda/. Moje przyjaciółki długo musiały mnie namawiać, żebym założyła blog z wierszami. Cieszę się, że są czytane, bo to mi daje odrobinę wiary w siebie.
      Pozdrawiam Lena

      Usuń
    6. Lenko..
      Fajne masz przyjaciółki. Twoje niepewności, brak wiary w siebie nie są mi obce. Powinnam raczej napisać były, gdyż właśnie został wydany mój tomik wierszy - czego i Tobie życzę z całego serca.
      Serdeczności.Grażyna

      Usuń
    7. Grażynko
      Serdecznie Ci gratuluję, nie pochwaliłaś się, że jesteś poetką. Chciałabym poznać Twoje wiersze, uchyl rąbka tajemnicy,pod jakim nazwiskiem, czy pseudonimem je wydałaś. Ja też myślałam o wydaniu moich wierszy, ale zupełnie nie znam się na tym i nie wiem od czego w ogóle trzeba zacząć. Jeśli wolałabyś porozmawiać ze mną poza blogiem, to podaję adres poczty mailowej:
      kasyda@poczta.onet.pl, będzie mi bardzo miło. Pozdrawiam Lena

      Usuń
    8. Lenko, na pewno napiszę. Po powrocie, jutro wyjeżdżam na kilka krótkich dni. Pozdrawiam.Grażyna

      Usuń